Mocht u ontevreden zijn, en heeft u een klacht over uw behandelaar of de behandeling. Dan kunt u dit in eerste instantie het beste met u behandelaar zelf bespreken. Vaak zijn problemen op deze manier goed op te lossen. Mocht u er samen niet uit komen dan kunt u een klachtenfunctionaris van de LVVP vragen om te bemiddelen.
Een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris
Een klacht indienen gaat als volgt.
• Vul het klachtenformulier LVVP-klachtenformulier in.
• Mail het ingevulde formulier naar LVVP@klachtencompany.nl.
• De klachtenfunctionaris neemt binnen 2 werkdagen contact met u op.
• U kunt de klachtenfunctionaris ook zelf bellen: tel. (088) 234 16 06.
De geschillencommissie
Is uw klacht daarmee niet verholpen? Of kan in uw situatie niet van u worden verwacht dat u de klacht met uw behandelaar en/of de klachtenfunctionaris bespreekt? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan De Geschillencommissie vrijgevestigde ggz-praktijken in Den Haag. Deze geschillencommissie doet een bindende uitspraak.
LVVP-leden zijn aangesloten op De Geschillencommissie Zorg in Den Haag. De geschillencommissie heeft een digitaal portaal ingericht voor patiënten van vrijgevestigde psychologen/psychotherapeuten.
De Geschillencommissie voor Vrijgevestigde ggz-praktijken is digitaal bereikbaar en per post via postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Aan het gebruik van de geschillencommissie zijn kosten verbonden.